COMENIUS

THE TURTLE AND THE LITTLE CHICKPEA
- GREEK TALE -

VISITA A JASLO (POLÒNIA)

Del 16 al 21 de març, dues mestres de l'escola van assistir a la 6a. reunió de coordinació Comenius a Jaslo, una ciutat situada al sudest de Polònia.

Al PowerPoint següent trobareu informació més detallada sobre la visita i l'escola.

Benvolgudes famílies,

Dins del projecte Comènius  “Me, myself and my tale” (l’Escola Setelsis  hi participa durant els cursos 13/14 i 14/15),  s’ha organitzat una exposició per mostrar les obres de diferents artistes locals, inspirades en els contes que s’hi  treballen.

Lloc: Sala d’exposicions de l’Ajuntament.

Dates i horaris:  del  7 al  10 d’abril, de 18h a 21h.
            l’ 11 i el 12  d’abril, de 11h a 13h i de 18h a 21h. Aquest dos dies hi haurà contacontes, a càrrec del grup de teatre Lacetània, a les 12h i a les 19h.

Us  convidem a l’acte d’inauguració, que tindrà lloc el dia 7 d’abril a les 18h.

VISITA A KALI (GRÈCIA)

Del 8 al 12 de desembre de 2014, dues mestres de l'escola van assistir a la 5a. reunió de coordinació Comenius a Kali, un poble situat a la part Nord de Grècia.

Al PowerPoint següent trobareu informació més detallada sobre la visita i l'escola Demotiko Skoleio Kalis.

CONCERT DE NADAL

Aquest any, en el concert de Nadal, estrenarem una cançó.

L'ha composada una mestra de l'escola de Londres que també forma part del projecte Comenius.

A la banda dreta del blog, a les nostres músiques, podreu sentir-la, i fins i tot podreu cantar-la seguint la lletra que us transcrivim.

CHILDREN OF THE WORLD

CHRISTMAS  TIME  IS  HERE

FILL THE  AIR  WITH  JOY  AND  CHEER.

LET  THE  WORLD  UNITE  IN  SONG.

FAMILY  BY  YOUR  SIDE.

TEARS  DISAPPEAR  AND  SMILES  COLLIDE,

PRESENTS  BY  THE  XMAS  TREE

FOR  YOU  AND  SOME  FOR  ME.

THE  GREATEST  KIDS  ARE  FREE.

TAKE THIS  TIME  TO  UNDERSTAND

STOP FIGHTING AND  JOIN US.

AND  CHILDREN  OF  THE  WORLD  UNITE.

Written bySarah-Louise Mcdonald
Performed by Years 3 and 5 Burlington Junior School 2012

AUTUMN ACTIVITIES IN SETELSIS SCHOOL

TOTS ELS ARTISTES QUE HO DESITGIN PODEN COL·LABORAR A IL·LUSTRAR AQUESTS CONTES PER FER UNA EXPOSICIÓ

CONTES DE TOTES LES ESCOLES

BUDULÍNEK-CATALÀ
BUDULÍNEK-ANGLÈS

VISITA A BELFAST

Del 13 al 17 d'octubre, tres mestres de l'escola van assistir a la reunió de coordinació del projecte Comenius a Belfast.

L'experiència va ser molt interessant.

Us deixem algues imatges i un petit resum del que van conèixer.

VISITA A LONDRES

Del 19 al 23 de maig tres mestres de l’escola van assistir a la 3a reunió de coordinació Comenius a Londres.

A Londres es van retrobar altra vegada amb els mestres de les altres escoles que participen en aquest projecte.

Van ser uns dies on es van viure moments lúdics però també moments per a la reflexió. Es van portar a terme moltes activitats per a conèixer la bonica ciutat de Londres i l’escola Burlington Junior School. A més a més, cada escola va mostrar a la resta els treballs dels alumnes sobre el conte tradicional Anglès i Nord Irlandès i es va fer una reflexió conjunta sobre el projecte, el seu desenvolupament i les tasques que s’han de portar a terme per a la propera visita a Irlanda del Nord.

Al PowerPoint següent trobareu informació més detallada sobre la nostra visita i l'escola Burlington Junior School.

COORDINACIÓ A LONDRES

La Raquel, l'Elena i l'Eli ja són a Londres on participaran a la tercera reunió de coordinació del projecte Comenius.
Abans de marxar, els nens i nenes de l'escola ja havien treballat el conte irlandès i l'anglès. Les activitats havien estat diverses: construir el camí del gegant, buscar les parts més importants del conte, resumir-los i il·lustrar-los, inventar-ne de nous...
Al vestíbul de l'escola hi ha una mostra del bon treball que han fet els alumnes i que les mestres han portat a Londres per tal de poder-los compartir amb la resta d'escoles. Us convidem a visitar-la!
Quan tornin, segur que portaran a la maleta uns altres contes ben bonics i altres activitats per poder aprendre més anglès de manera divertida. Us ho anirem explicant...

LA VISITA DIA A DIA

Quan vam decidir formar part d’un projecte Comenius teníem molt clars quins eren els objectius que buscàvem:

- que els nens i nenes de Setelsis aprenguessin més i millor l’anglès.
- que utilitzessin les noves tecnologies per relacionar-se i aprendre.
- que els mestres poguéssim conèixer escoles d’altres països per poder aprendre i adoptar les millors pràctiques pedagògiques.

Però sobretot volíem que tots plegats coneguéssim altres cultures i  altres persones per poder obrir els ulls a altres realitats, perquè quan coneixes, estimes; i quan estimes, respectes i Setelsis vol que,  sobretot, els nostres nens i nenes siguin persones cultes i respectuoses, ciutadans d’una Europa inclusiva on totes les persones puguin viure dignament.

A partir dels contes, que són aquestes petites històries que ens singularitzen, coneixem la manera de ser de cada lloc, quins valors transmetem, quines accions ens fan riure o ens emocionen, i així, a través del sentiment i el coneixement, estimats companys de Turquia, Polònia, República Txeca, Irlanda del Nord i Gran Bretanya esperem ser amics per sempre!
Ens veiem a Londres!
Roser Fons
Directora Escola Setelsis

As we decided to get involved into a Comenius project, we clearly had in mind which ones were our aims:
- First: We wished to improve the knowledge of English of our students.
- Second: We wanted that they used the new technologies as a mean of learning and relationships.
- Third: We were deeply interested in that the teachers could know more about schools in other countries and different teaching styles.

Mainly  we wanted to know other people, other cultures, to open our minds, to wide our points of view.
We are aware that  knowledge allows us to love and loving implies respecting.
We want our children become educated and respectful people, European citizens living together with dignity.
Taking the traditional fairy tales as a starting point, we are able to find out the values and the things that move us, that make us to laugh or to cry.

Therefore through sense and sensibility  we will become friends forever.
Dear friends from Turkey, Great Britain, Czeck Republic, Poland, Northern Ireland and Greece, thank you very much for your visit and feel Setelsis school like your school.
See you in London.
Roser Fons
Headteacher  Escola Setelsis

QUINA ESCOLA TAN BONICA!

Els mestres que ens van visitar van elogiar l'escola des de molts punts de vista: l'acollida i la bona feina dels mestres, el tarannà alegre i pacífic dels alumnes, la tasca educativa, el bon clima que s'hi respira, la decoració de tota l'escola que mostra la bona feina que es fa a les aules...

A BARCELONA

El dia 11 de febrer vam recollir els nostres convidats a Barcelona. Els vam anar a rebre una representació de mestres de l'escola i els alumnes de cinquè i sisè que acollien els alumnes visitants a casa seva. Després de saludar-nos els vam ensenyar alguns llocs especialment atractius de la capital: espai Gaudí, Santa Maria del Mar, el Port, les Rambles, mercat de la Boqueria, plaça St Jaume, Montjuïc, Caixafòrum... A les vuit del vespre arribàvem a Solsona, a punt per viure uns dies intensos i molt interessants. La tasca de les famílies acollidores ha estat clau perquè tothom se sentís bé a Solsona. Des d'aquí el nostre agraïment!

LA BENVINGUDA

El dia 12, a les 9h del matí, quan van arribar a l'escola, els vam rebre a la Pista Llevant. Va començar l'acte amb l'Himne a l'alegria, que és l'himne d'Europa, i la rebuda amb les banderetes de tots els països fetes per Educació Infantil, el WELCOME de Cicle Inicial i la S gegant del Cicle  Mitjà. Va continuar amb la ballada de la Santa Espina a càrrec del Cicle Superior i va finalitzar amb l'audició de Els Segadors. Els nostres visitants es van emocionar! Des d'aquí volem agrair a les mares de l'AMPA els enregistraments que van fer i que seran la base del vídeo que pròximament us oferirem.

LA VISITA A LES CLASSES

Bona part del temps del temps a Solsona, els nostres convidats el van passar visitant l'escola. Van entrar a totes les aules, van veure com es treballa des de P3 a 6è, des de la biblioteca, a la USEE, a música, a informàtica, l'apadrinament lector... A P5 els van cantar una de les primeres cançons que aprenen en anglès; a Cicle Inicial ja els van fer preguntes i també els van mostrar algunes de les seves habilitats en anglès; a Cicle Mitjà van seguir les intervencions dels alumnes i també van poder conèixer el vídeo de Setelsis News (que podeu visionar en aquesta mateixa pàgina); a Cicle Superior és on la visita va ser més llarga ja que els alumnes tenen més bon nivell d'anglès. A 5è i 6è els van explicar llegendes de Montserrat ja que el dia 14 anaven a conèixer aquest espai tan bonic.

LA VISITA A L'AJUNTAMENT I A SOLSONA

Dimecres a la tarda vam visitar l'Ajuntament. L'alcalde i alguns regidors ens van fer una càlida acollida, van donar un present a cada escola i ens van facilitar una visita guiada per Solsona: la Torre de les Hores i la història dels matarucs, la Plaça St Joan, el Carrer Llobera, el Vall Fred, la Catedral i el Pou de Gel van ser els llocs escollits perquè els nostres visitants es fessin una idea de com és Solsona. Les bones habilitats de comunicador del Derek van ajudar a fer-la ben entretinguda. Els mestres Comenius van quedar enamorats de la nostra ciutat!

EL COMIAT

Dijous a la tarda ens vam reunir al gimnàs. Tots els alumnes  de l'escola van interpretar una cantata sota la direcció de la Mercè i la Gemma, les mestres de música. El fil argumental ens l'havien facilitat la Montse Riu i el Ramon Cases quan van venir a fer-nos un concert per Santa Cecília. Amb el seu permís vam retocar el conte, el vam traduir a l'anglès, vam fer alguns retocs a les cançons i vam oferir el producte final als nostres convidats. Els va agradar moltíssim. Vam cloure l'acte amb les paraules que encapçalen aquest resum de la visita i oferint uns records a cada escola.

LES REUNIONS

Un dels objectius principals de la visita és la reunió de totes les escoles per coordinar la tasca que es fa seguint el projecte inicial. Les reunions són molt interessants: es fan en anglès malgrat que no tots els mestres assistents dominen la llengua, de manera que s'ha d'anar fent traduccions simultànies.  L'important, però, és arribar a acords i hi vam arribar després d'hores de conversa i intercanvi d'opinions.

A MONTSERRAT

El darrer dia vam portar els nostres convidats a Montserrat, que és un lloc singular i emblemàtic. Els va agradar molt. Vam tenir l'ajut del David, pare de l'AMPA que ens va facilitar l'organització de la visita. Tothom va mostrar la seva fascinació per un lloc tan bonic. A partir d'aquí cadascú va marxar cap a l'aeroport o cap a Barcelona per acabar el seu viatge.

ELS MOMENTS D'OCI

La visita dels companys Comenius és un bon moment per intercanviar informacions i punts de vista sobre l'ensenyament i la vida a cada país. A part de les reunions més formals, els moments d'esbarjo (dinars i sopars, bàsicament) són un bon moment per establir lligams de coneixença.

LA VISITA A SOLSONA

Ja gairebé està tot a punt per rebre els companys Comenius. Hem fet molta feina i diversa. Us oferim un tastet del treball de Cicle Mitjà:

COORDINACIÓ A TURQUIA

La setmana passada dues mestres de l'escola van fer la reunió de coordinació del projecte Comenius a Turquia.

Allà es van trobar amb  mestres de Belfast, Cracòvia, Londres, Pilsen i, naturalment, els amfitrions, Ànkara.

Durant cinc dies van poder compartir el coneixement de la ciutat, de l'escola Eryaman i preparar la tasca que els alumnes de cada escola duran a terme a partir d'ara.

Una mostra de les activitats que cada país farà sobre un conte tradicional turc i un altre de català, el Patufet, la podrem veure al febrer, quan es dugui a terme la segona reunió de coordinació, aquesta vegada a Solsona.

Ha estat una experiència molt interessant que han pogut compartir amb  la resta d'alumnes i mestres per mitjà de l'exposició que hi ha al vestíbul i, també, amb una gormanderia típica de Turquia que tothom va poder degustar el dimarts.

QUI SÓN ELS NOSTRES COMPANYS DE VIATGE

EN AQUEST PROJECTE?

Entre l'11 i el 15 de novembre se celebrarà a Ankara la primera reunió de coordinació del nostre projecte. Dues mestres de l'escola hi assistiran i ompartiran la tasca que fins el moment ha fet cada escola. En el nostre cas:
  • Un vídeo de presentació de la nostra escola, el nostre país i la nostra ciutat
  • Un recull de contes tradicionals traduïts pels alumnes de cinquè i sisè i il·lustrats pels P5, 1r, 2n, 3r i 4t.
  • El logo guanyador del concurs fet entre els alumnes de 4t, 5è i 6è.
Dídac Espuga i Montaner (6è)

Les escoles amb qui treballarem són:

Eryaman Kooperatifler Birligi Ortaokulu (Ankara, Turquia)

Zespół Szkół Publicznych w Bączalu Dolnym  (Skołyszyn, Polònia)

Základní škola Easy Start s.r.o.(Plzeň, República Txeca)

Silverstream Primary School (Carrickfergus, Irlanda del Nord)

Burlington JUnior School (New Malden, Surrey. Regne Unit)
Una de les primeres activitats que hem de fer pel projecte Comenius és una presentació de la nostra escola, la nostra ciutat i el nostre país.
Un grup de sisè va elaborar el guió del vídeo i el dia 14 d'octubre vam començar a enregistrar-lo pujant al Castellvell.

Durant els cursos 2013-2014 i 2014-2015 a l'escola treballarem un projecte Comenius anomenat

Me, myseland my tale

Ens permetrà relacionar-nos amb escoles de Turquia, Anglaterra, Irlanda del Nord i Txèquia.

Ens fa molta il.lusió formar part d'aquest projecte perquè és una molt bona ocasió de practicar l'anglès i usar les noves tecnologies parlant d'un tema tan bonic com són els contes.

En aquesta pàgina hi anirem posant les informacions relacionades amb el projecte Comenius. Us recomanem que, de tant a en quant, hi aneu traient el nas...